Inovatie si etica in business!

Mesaj necesar si util pentru viitorul evolutiei si selectiei naturale a mediului de business romanesc!

Dupa 25 de ani de copilarie in economia de piata intram in perioada de adolescenta!

Perioada in care se formeaza mai ales obiceiurile de capatai pentru perioada de maturitate ce ne asteapta peste 10-20 de ani de zile.Perioada in care trebuie sa ne formam obiceiurile sanatoase care vor da structura societatii de business!Prin urmare perioada in care avem nevoie din plin de constientizarea si de practicarea valorilor legate de etica si de inovatie in business!

Asadar cum se concureaza oare in business? In pret , inovatie, valoare adaugata sau altceva?

Tehnologia, concurenta crescuta ,asteptarile si pretentiile din ce in ce mai mari ale clientilor transforma mediul de business romanesc!

Diferentierea si concurenta in vanzarea produselor si serviciilor in B2B, din cauza presiunii pe pret din partea clientilor si a  mediului on line in care comparatiile de pret sunt transparente, incearca  sa se contureze in jurul a 3 tendinte practicate din ce in ce mai mult!

  1. Cresterea productivitatii si a vitezei de executie prin inovatie in sisteme de IT.
  2. Vanzarea complementara de servicii si produse pe aceeasi baza de clienti.
  3. Alte reguli de joc!

Cu cat valoarea adaugata sau complexitatea serviciilor & produselor e mai mare cu atat pretul conteaza mai putin in decizia de cumparare!Interesant este insa ca in ziua de azi din ce in ce mai mult valoarea adaugata sau complexitatea scade deoarece factorii de decizie sunt din ce in ce mai educati si constienti de oportunitatile din piata datorita mediului on line!Acesta face ca batalia sa se dea din ce in ce mai mult in pret deoarece comparatiile se fac cu un singur click!Dar tot interesant este ca aceste comparatii de multe ori ascund comparatii de mere cu pere , ceea ce poate duce la o decizie de business eronata sau la o calitate slaba a serviciului sau produsului livrat!On line-ul ,asadar, promite mult dar livreaza inca putin in zona de servicii B2B dar din ce in ce mai tare in zona de B2C!!

Intr-o piata libera, concurenta stimuleaza creativitatea, inovatia, valoarea catre clientul final!Si totusi daca nu toti joaca dupa aceleasi reguli de baza, dupa aceleasi constrangeri financiare si legale,ce se intampla?Mai este sanatoasa aceasta concurenta libera,aceasta evolutie?

Ganditi-va la un joc de sah , in loc sa muti calul doar in L doua patratele sa poti sa-l muti 4 patratele, dar doar tu?Ce campion ai mai fi!?

Observ astazi din ce in ce mai mult firme care muta calul 4 patratele in loc de 2 datorita celor trei directii mentionate mai sus !Primele doua tendinte sunt sanatose dar a treia directie e nesanatoasa mai ales  in anumite industrii mai greu de controlat!Ca orice lucru sanatos facut azi pe termen lung inseamna valoare adaugata si stare de bine pentru industrie sau companie si ca orice lucru nesanatos facut azi pe termen mediu ,lung inseamna boala si calamitate pentru firma sau industria respectiva!

Toate fac parte din procesul de evolutie al mediului de business! Primele doua se datoreaza unui management vizionar cu  dorinta de invatare si reinventare pentru a-si asigura viitorul in mediul de business ,combinat si cu puterea economiei de scara a modelelor de business construite de jucatorii mari din piata!Cel de-al treilea insa este datorat unor practici neloiale si necorecte de concurenta din cauza unei disperari generate de presiunea clientilor pe pret sau din contractia unor industrii in care investitia in infrastructura a fost mare inainte de criza si in care o gramada de mijloace fixe stau degeaba si sunt exploatate in fel si chip!

Asadar Romania- tara extremelor sau a contrastelor!Pe de-o parte suntem martorii la

  • Investitia in solutii de cloud IT de management al informatiilor si proceselor de business de catre firme mici si mijlocii  le ofera posibilitatea de a se concentra pe ce stiu sa faca mai bine si sa poata concura cu cei din liga mare fara investitii mari ce inainte trebuiau facute in vechile solutii de IT!Obtin astfel viteza, focus si scalabilitate , transformarea modelului de business necesar dezvoltarii afaceri!Digitalizarea si accesul mobil la toate resursele si informatiile duc deci la o crestere a productivitatii in mod sanatos in business!Muta calul 4 patratele in loc de 2!

Dar si la:

  • Practica unor firme de a concura practicand solutii nelegale de crestere a competitivitatii in pret prin nedeclarare de costuri ,angajari nedeclarate sau loializari speciale a factorilor de decizie din anumite organizatii, duce la o comparatie mere cu pere a serviciilor si a calitatii acestora ceea ce in timp sigur ca duce la pierderi directe sau indirecte in industria respectiva!Si ei muta calul 4 patratele in loc de 2 dar cu ce implicatii pe termen mediu si lung?

Atat clientii cat si furnizorii au aceasta responsabilitate asupra evolutiei mediului de afaceri in Romania!Stimularea Inovatiei in Business precum si stimularea Eticii de Business in fiecare industrie!

Sanatatea prezenta si viitoare a mediului de business romanesc depinde fie de creativitatea,inovatia solutiilor IT & on line, ce amplifica nivelul de informatii si de competitivitate, fie de nivelul de etica profesionala ce se practica in fiecare industrie si organizatie atat la clienti cat si la furniori!

Haideti sa mutam 4 casute in loc de 2 prin inovatie,tehnologie,creativitate,etica de busines si nu prin altceva atat din postura de furnizor cat si de client!

Astazi echipele de vanzari trebuie sa vanda, sa transmita , sa educe piata prin inovatie,prin tehnologie si creativitate si nu in ultimul rand prin etica de business!

Va provoc sa gasiti raspunsul la urmatoarea intrebare si sa-l constientizati foarte bine:

Aveti aliniate si integrate in organizatia Dvs. Strategia, Evolutia mediului de business si a tehnologiei si Executia fortei de vanzari?

www.gabrielmuresanu.ro

AWARENESS POWER Consulting

 

Data: 10.08.2015

SERVICII

  • Dezvoltare Strategii & Forte de Vanzare
  • Start up & Turnaround Strategie & Executie
  • Analiza & Transformare Organizationala
  • Programe de dezvoltare abilitati de vanzare aplicate
  • Consultanta personalizata Leadership & Management

ULTIMELE ARTICOLE

Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five times greater than online purchases

Digital Mobile Engagement Strategies – Strategic Role in boosting sales revenues   Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five t... CITITI MAI MULT

Disruptive Business Models:Industry Convergence Phenomenon

Romanian market has unique timing & potential synergies powered by the Synchronized Liberalization of Telecom, Banking and Electric Power & Gas Uti... CITITI MAI MULT

Hope is not a management tool!

 Hope is not a management tool! “The Romanian general managers are the most optimistic business leaders in the world” according to the ... CITITI MAI MULT