Filozofie sănatoasă de business

Filozofie sănatoasă de business

În business, la fel ca in viată, afacerea și produsele urmează ciclul natural , naștere , dezvoltare, maturizare, îmbătrânire și în cele din urma disparitie!

Știm cu toții ca oamenii care au obiceiuri sănătoase de viată trăiesc mai mult decat cei care au obiceiuri  nesănatoase !In business este la fel, unele firme au comportamente nesănătoase si nu supravietuiesc prea mult timp, pe când cele care au obiceiuri sanatoase au, binențeles, o viață mai lungă a afacerii respective!

Deja dupa 25 de economie de piața în Romania, mai bine zis de invățare  a ceea ce înseamna a face afaceri, începem să vedem clar, să conștientizăm ce înseamnă practici sănătoase și practici nesănătoase de business!Practicile nesănătoase sunt cele care duc la deteriorarea valorii oferite de afacerea respectivă, la disiparea energiei , la nemulțumirea clienților ,a angajaților și uneori chiar și a furnizorilor afacerii respective și în cele din urma la faliment!

În viața unui om, de cele mai multe ori alegerea de placeri și beneficile pe termen scurt in detrimentul celor pe termen lung duc la deteriorarea sănătații acestuia! 

La fel și în business! Competitia crează stress, presiune și uneori disperare! In business exista, la fel, conflictul intre termen scurt si termen lung. Se dorește profit cât mai mare și cât mai repede! Se neglijează direcțiile strategice pe termen lung ce pot asigura în viitor sursele de diferențiere si de reinventare a afacerii respective deoarece acestea necesită răbdare, investiții, dezvoltare de oameni și de noi competențe , necesită efort de leadership! Dar cu ce preț?! La fel ca și in viața unui om,  puterea de a conștientiza , nivelul de disciplină și autocontrol sunt legate tot de  sistemul de valori si principii ce să la baza identității , țelurilor și a culturii organizației!

În cele din urmă totul depinde de cât de clară și puternică este identitatea acesteia, de cat de puternică și sănatoasă este cultura organizatiei! Iar aceasta depinde direct de calitatea leadershipului în acea organizație , de calitatea oamenilor care o conduc și de cât de bine țin ei echilibrul între interesele pe termen scurt și cele pe termen lung! Leadership-ul înseamna de fapt să ai puterea sa alegi sănatos ,să fii realist, să nu te minți singur de dragul beneficiilor pe termen scurt!

Am întălnit  acest fenomen de compromitere a beneficiilor pe termen lung pentru cele pe termen scurt,  a sistemului de valori, a culturii de organizație , a calității leadershipului în fața momentelor dificile de piață, atat la firme mari internaționale, cât și la cele medii și mici!

Haideți să vedem ce alegeri nesănatoase de business au apărut in piața de dragul beneficiilor pe termen scurt și  să invatam din ele ca să ne creștem sănătos afacerea pe termen lung:

 

  1. Sacrificarea calității pentru a pune un preț scăzut in piața în speranța de generare de volume crescute de vânzări pe termen scurt!

Efect negativ pe termen lung: Jocul prețului nu poate fi câștigator niciodată pe termen lung!Industria este afectată și in timp se generează consolidari de piață!Calitatea este cea care aduce valoare pe termen lung unui business. Prețul scăzut înseamna probleme mai multe și o satisfacție scăzută a clienților!

 

  1. Tăiere de salarii pentru a crește profitabilitatea afacerii pe termen scurt!

Efect negativ pe termen lung: Demotivare, rulaj de personal, scăderea nivelului de competitivitate și atmosfera demotivantă : “Voi vă faceți că mă plătiți, eu mă fac că muncesc.”

 

  1. Tăiere bugete de dezvoltare oameni în speranța creșterii profitabilității pe termen scurt!

Efect negativ pe termen lung: Deoarece rulaj de personal există într-o anumită proporție in mod natural, fără programe de dezvoltare scade, in timp,  și nivelul de competență, asadar scad și rezultatele, satisfacția muncii,  nivelul de motivare al angajaților. Scad implicit nivelul de competitivitate si calitatea experienței cliențiilor!

 

  1. Din disperare, firmele vor sa faca de toate sacrificand focusul și calitatea execuției in speranta de noi oportunități de business!

Efect negativ pe termen lung: Patroniii și  Managerii, din cauza presiunii și a disperarii, au tendința de a iniția proiecte insuficient de bine testate sau de a scala activități fără să le calibreze modelul de business suficient înainte și așa apare o încarcare mare pe oameni, fără focus și fără control al profitabilității! Resurse cheltuite fără folos!

 

  1. Recrutarea de staruri numai din aceași industrie în speranța ca parte din clienții și know how –ul respectiv este adus în firma repede tot pe termen scurt!

Efect negativ pe termen lung: Statistic, oamenii care au foarte mare succes în anumite organizații nu au neaparat succes datorită competențelor personale, ci datorită sistemului , culturii, teritoriului de vanzare, momentul în care a intrat in organizație! Asadar, de cele mai multe ori, daca iei un star, nu va mai fi star și la tine in organizație! Cultura,Sistemul și leadershipul sunt cele care construiesc staruri într-o organizație!

 

  1. Stoarcerea exagerată a furnizoriilor în speranța de creșterii de profitabilitate tot pe termen scurt!

Efect negativ pe termen lung: Un pret scăzut obținut sub presiune exagerată  de la un furnizor disperat să nu piardă un client mare are de cele mai multe ori costuri ascunse in alte zone și o deteriorare a calitații serviciului oferit! Cine castigă? Nimeni! Câștigă doar un department pe termen scurt, respective cel de achiziții care și-a atins doar pe hartie, temporar, niște obiective! La nivel de întreg afacerea suferă însa și apoi apar regretele!

 

  1. Controlul excesiv al angajaților în sperața creșterii productivității și a reducerii de costuri pe termen scurt!

Efect negativ pe termen lung: Orice pădure are uscăturile ei! Există tendinta ca din cauza unor uscături firmele sau antreprenorii să construiască sisteme de control sau de recompensare care transmit o totala lipsă de încredere în angajații lor! În  loc să-i facă pe aceștia să fie mai motivați și atașați de organizație, acestia devin robotizați, fără emotie și pasiune în ceea ce fac, lucru care afectează negativ de 100 de ori mai mult nivelul de productivitate , cel care se dorea a fi atins!

 

Fără o echipă și o cultura organizaționala puternică e greu să treci peste momente dificile!E imposibil  să stimulezi creativitatea și inovația ca să găsești surse noi de energie , de reinventare a afacerii , să găsești soluții sănatoase la problemele din business fără să ai oameni puternici , curajosi care pun pasiune in ceea ce fac zi de zi!

Când îți faci strategia de business, e momentul să alegi bine ce compromis faci între beneficiile pe termen scurt și cele pe termen lung, e momentul să alegi care sunt prioritățiile și să-ți aduci aminte zilnic cine ești și ce vrei sa devii și ca om și ca organizație, afacere, firmă!

Trebuie să alegi cu tărie și putere ce nu compromiți din filozofia și crezul tău de business!

Apoi celelalte alegeri vor fi mult mai usoare!

Mult succes la alegeri sănatoase de business!

www.gabrielmuresanu.ro

Awareness Power Consulting

0722221026

 

Data: 15.09.2015

SERVICII

  • Dezvoltare Strategii & Forte de Vanzare
  • Start up & Turnaround Strategie & Executie
  • Analiza & Transformare Organizationala
  • Programe de dezvoltare abilitati de vanzare aplicate
  • Consultanta personalizata Leadership & Management

ULTIMELE ARTICOLE

Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five times greater than online purchases

Digital Mobile Engagement Strategies – Strategic Role in boosting sales revenues   Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five t... CITITI MAI MULT

Disruptive Business Models:Industry Convergence Phenomenon

Romanian market has unique timing & potential synergies powered by the Synchronized Liberalization of Telecom, Banking and Electric Power & Gas Uti... CITITI MAI MULT

Hope is not a management tool!

 Hope is not a management tool! “The Romanian general managers are the most optimistic business leaders in the world” according to the ... CITITI MAI MULT