Contează cum ajungi la rezultate!

Am avut plăcerea și onoarea să particip la implementarea și derularea unui program numit Organizație Bazată pe Valori din 2006 până în 2009 până când a venit criza economică! Deosebit de motivant și inspirațional să trăiești zi de zi cu o identitate clară dată de valorile și principiile tale și ale organizației în care îți desfășori activitatea zi de zi !...Clientul pe primul loc,Bunătate, Iubire, Curaj, Disciplină, Fără compromisuri.. etc ...Dar lumea se schimbă!

Odată cu criza economică , au început problemele financiare, a aparut teama și toată lumea deodată a cam uitat de valori și principii!Se pare că acestea se schimbă odata cu vremurile!Oamenii au început să gândească: Nu poți să trăiești sau să supraviețuiești în business doar cu valori și principii. Vorba romănească , și dragostea trece prin stomac mai întâi! Și de la o extremă , s-a trecut la cealalaltă!De la fără griji la ziua de măine și la cheltuieli s-a trecut la teamă și tăiere de cheltuieli dar și la reguli normale de comportament civilizat în anumite organizații!

Și totuși dupa 7 ani de la apariția crizei oare unde mai sunt azi valorile,principiile,morala și  regulile de bun simț în business?Cine are grijă de ele, cine le promovează ,în afară de DNA binențeles care doar intervine ,și foarte bine face, după ce se compromite etica de comportament uman și de business!?

În ultimii ani am văzut din păcate semne ciudate și urâte în mediul de business românesc! Dorința de a supraviețui în business, disperarea, dar și lăcomia, teama de viitor au îndemnat unii oameni de afaceri să ia decizii care nu transmit deloc tărie de caracter, valori ,morală sănătoasă de business!

Am văzut firme care își fac clădiri noi somptoase dar nu-și platesc furnizorii ca și politică declarată, cică au probleme de cash flow!

Am văzut firme care își platesc angajații cu luni întărziere deoarece chiar au probleme de cash flow datorate de politici prea agresive de marketing, prețuri scăzute până la limita iraționalului pentru a se diferenția în preț căci altfel nu știu cum.Am văzut cum strică practic piața în speranța că vor vinde business ul în cele din urmă la  concurenții lor ,disperați să scape de ei până nu se duce de râpă de tot  industria respectivă!

Am văzut firme care și-au falimentat business ul renumit de altfel ,după ce au luat împrumuturi mari de la bănci, dar nu înainte ca sefii firmelor respective să—și facă cu un ultim effort disperat cadou mașini noi nouțe de 100000 de euro bucata.

Am văzut firme ce au scos bani din firmă ca să-și facă vile și case de vacanță , investiții imobiliare falimentând voluntar sau involuntar afacerea, sigur însă fără să se gândească la angajații lor și familiile acestora!

Am văzut firme care au vândut sub costuri sau la blană cum se spune numai ca să se finanțeze ca și susțină cash flow ul și să mai supraviețuiască câteva luni!Iar clienții respectivi care se bucurau de aceste practici știau că profită de un business aflat la disperare!Rezultatul final livrări ne-efectuate sau de calitate scăzută ca să mai poată supraviețui puțin!Nu câștigă nimeni, dar concluzia este ca și clienții au partea lor de vină!

Am văzut licitații  câștigate fără concurenți și la super preț , căci doar cel mai bun business tot cu statul se face așa se spune deja în piață nu-i așa?

Am văzut firme care cheltuiesc super bugete pentru reclama de brand dar în același timp implementează programe de tăiere salarii ,dar doar la oamenii de rând nu și la management, și tăiere de bugete pentru dezvoltarea oamenilor. Efectul final?O discrepanță enormă între valorile de brand din reclamă și experiența directă cu reprezentanții firmei respective. Total nepregătiți, lacomi să facă vânzarea cu orice preț, te rogi de ei practic ca să aibe grijă de tine ca și client!

În paralel un fenomen interesant căci Romania este țara extremelor și la teorie nu ne bate nimeni! Odată cu primavara piața are parte de o inflație de conferințe , evenimente cu tema de leadership și management.Lucru de lăudat deoarece cineva promovează bunele practici și etica de business. Dar de ce oare suntem tobă de carte și teorie dar de pus în practică mai puțin!?

Cred că merită să învățăm totuși o lecție după această perioadă de maturizare, căci timpul le cerne pe toate!

Pe termen mediu și lung contează  cum ajungi la rezultate nu numai să ajungi la rezultate!I

Iar cum ajungi la rezultate înseamnă să ai grijă în primul rând de identitatea ta de valorile și principiile tale , cele care te definesc și să nu le compromiți!Nu asta înseamnă oare o societate civilizată , cu reguli , diciplină, valori , calități? Altfel ne întoarcem la legea junglei. Adevărul iese până la urmă la iveală!E doar o chestiune de timp! Calitatea în care se desfășoară lucruile în mediul de business este un semn al calității nivelului de civilizație în acea țară și trebuie să fim conștienți de acest aspect!

Oamenii își dau seama până la urmă cu cine au de a face! Lumea de business e mica mai ales la noi în țară!

Își dau sema că nu mai merită să faci business cu firma X deoarece nu îți mai iei banii înapoi, își dau seama că o firmă nu e în stare să livreze calitate deoarece a câstigat contracte numai pe căi necurate, își dau sema că nu merită sa te angajezi la firma X sau Y deoarece nu au grijă de oameni deloc, își dau seama în cine să aibe încredere sau nu!Își dau seama cine merită să fie respectat sau nu!

În funcție de filozofia pe care o ai , livrezi rezultate și pe termen mediu și lung doar dacă angajații și clienții mai au încredere în tine!E alegerea ta să înveți acum , din greșelile altora nu trebuie să treci și tu prin aceleasi greșeli!

Nu dăm nume, fiecare se va gândi la experiențele sale ca să se identifice sau să identifice în cine să aibă încredere și în cine nu!?

Maturizarea economiei de piață la noi în țară , înseamnă în primul rând pentru a merge mai departe în mod sănătos ca sistem, conștientizarea faptelor bune și rele din trecut , recunoașterea și acceptarea greșelilor și  curățarea comportamentelor și practicilor imorale de a gândi și a face business în Romania! Unii oameni se schimbă , alții trebuie schimbați!

Tot ce trebuie să faci este să te întrebi dacă organizația ta ține cont cum livrează rezultate, are etică de business, are grijă de oameni  sau în organizația ta scopul scuză mijloacele?

Așa vei sti în ce tabară te afli și în plus vei stii cum o să-și aducă oamenii aminte de tine și de organizația ta! Vei stii dacă ești în cursă pe termen lung sau doar pentru un sprint , și doar pentru tine nu și pentru cei cu care trăiești și faci business!

Învață și alege să faci business sănătos pe termen lung!

www.gabrielmuresanu.ro

 

 

 

Data: 06.10.2015

SERVICII

  • Dezvoltare Strategii & Forte de Vanzare
  • Start up & Turnaround Strategie & Executie
  • Analiza & Transformare Organizationala
  • Programe de dezvoltare abilitati de vanzare aplicate
  • Consultanta personalizata Leadership & Management

ULTIMELE ARTICOLE

Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five times greater than online purchases

Digital Mobile Engagement Strategies – Strategic Role in boosting sales revenues   Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five t... CITITI MAI MULT

Disruptive Business Models:Industry Convergence Phenomenon

Romanian market has unique timing & potential synergies powered by the Synchronized Liberalization of Telecom, Banking and Electric Power & Gas Uti... CITITI MAI MULT

Hope is not a management tool!

 Hope is not a management tool! “The Romanian general managers are the most optimistic business leaders in the world” according to the ... CITITI MAI MULT