Putere de Convingere sau Manipulare?

Cum iau clientii decizia de cumparare? V-ati intrebat vreodata?

Oare cat de mult depinde de omul de vanzare ,cat de mult de produsul sau serviciul vandut si cat de mult de competitie si cat de mult de omul cu care vorbesc ca sa se intample decizia de cumparare?

Dar intrebarea cea mai profunda este de fapt de ce depinde decizia de cumparare a unui om ?

Daca intelegem acest process intern mental si emotional este mult mai usor sa raspunzi la prima intrebare!

Am avut un sef expatriat care practica aceasta metoda de convingere cu proprii angajati pentru a-i face sa creada in succesul operatiunii de business pe care o construia!Inconstient sau constient nu stiu insa cu foarte multa energie si putere!Am invatat mult de la el si ii multumesc pentru asta!Kevin Heaney!Am realizat foarte clar aceasta structura cand am citit o carte pe care o recomand cu foarte multa caldura celor care lucreza in acest domeniu: “The secret of mental magic , Wiliam Walker Atkinson “

In faza de constructie a unui business toata lumea e sceptica si totul e foarte greu de crezut !De fapt toata forta de vanzare care trebuie sa trezeasca increderea clientilor sa poata obtina decizia de cumparare e neincrezatoare si datoria cea mai grea a leaderului de echipa este sa-i faca pe oamenii de vanzari sa creada si sa-si depaseasca temerile si mai mult de atat sa transmita energie si entuziasm catre client!Asta da process de convingere mult mai greu fata de cel executat in fata clientilor propriu zis!

Aceasta structura si metoda de convingere este cea mai buna!Este in 4 pasi si se bazeaza pe cele 4 metode de sugestionare a mintii umane practicate din plin in publicitate si in ceea ce insemana comertul modern!

  1. Pozitia de Autoritate:Trebuie sa crezi, trebuie sa cumperi!

  2. Imitarea:Altii care au crezut si care au cumparat se descurca foarte bine si/sau sunt foarte satisfacuti!

  3. Asocierea:Daca o sa crezi si/sau daca o sa cumperi o sa ai urmatoarele beneficii extraordinare…

  4. Repetitia: Toate cele de mai sus exprimate repetate cat mai des si cu energie si entuziasm AUTENTIC!

Ganditi-va ca de fapt asa se intampla cu orice reclama la televizor , iti spun sa incerci sa gusti cu o foarte mare siguranta si cu o abordare directa , iti spun ca cei care au facut-o sunt foarte bucurosi si satisfacuti practic ca nu esti singurul au fost multi inaintea ta deci ai toata increderea!O fata zambitoare sau cea mai tare este poza cu o familie fericita ce se bucura tare tare! Apoi iti spun clar de ce beneficii sau senzatii de placere o sa te bucuri ,ce emotii extraordinare o sa ai si binenteles te bat la cap in mod repetat pana cand incepi sa le vizezi sis a te gandesti singur la ele fara sa mai stii de ce te tot gandesti la ele!Asa se manipuleaza poporul cu televizorul!Aveti mare grija ce lasati sa va intre in minte si suflet fara sa va dati seama! FITI CONSTIENTI clipa de clipa!

De ce functioneaza aceste metode?Ele se bazeaza pe cateva slabiciuni de baza ale oamenilor in general haideti sa vedeti cum!

  1. Pozitia de autoritate :functioneaza deoarece oamenii au fost tot timpul obisnuiti sa primeasca ordine de la seful de trib , tot timpul 95% din oamenii asteapta sa li se spuna ce sa faca!Deoarece putini sunt curajosi si hotarati sa-si ia viata in prorpiile maini.Oamenii functioneaza primordial pe sentimentul de frica si cand vad un om plin de curaj si certitudine se grabesc sa-l urmeze deoarece spera sa devina si ei plini de curaj si certitudine!

  2. Imitarea: Asa zisul fenomen de turma al maselor.Daca se stie ca s-au dus multi intr-o directie se duc marea majoritate tot acolo gandindu-se sa nu piarda ce au castigat cei care s-au dus primii.Asta clar are legatura cu lacomia si cu dorinta de a nu fi mai prejos decat ceilalti!

  3. Asocierea: Adica ne gandim si acceptam sa ni se induca sentimente de placere si de satisfactie pe care le dorim de fapt in fiecare clipa!Sa primim mai mult de banii nostri sau sa avem mai bine grija de sanatatea familiei sunt reprezinta un tablou vizual puternic care ne declanseaza o stare de satisfactie deosebita!Vanitatea nu ne lasa nici o clipa si sentimentul de a fi eroul familiei este o senzatie deosebita!Simti ca traiesti la maxim da!

  4. Repetitia: Repetitia e mama invataturii se zice si se zice foarte bine!Cu cat ne gandim mai des la un lucru se construiesc autostrazi neuronale in mintea noastra , se creaza obiceiuri si devenim proprietari ai gandurilor sau sentimentelor care ne-au fost induse!Se zice ca daca faci timp de 21 de zile acelasi lucru la aceasi ora in fiecare zi gata ti-ai creat un obicei!Secretul oamenilor de success este ca-si creaza in mod controlat obiceiuri sanatoase care ii fac sa devina si mai de success sa se dezvolte!Educatia ar trebuie de fapt sa faca acest lucru nu numai sa ne indoape cu multa ,foarte multa informatie!Pana la urma practica,experienta determina de obiceiuri ai .Gandirea sanatoasa se transforma in pratica sanatoasa si intr-un character sanatos!

Frumusetea acestei metode este ca daca o aplici cu tine insuti pentru a atinge un obiectiv bine determinat, recomandat sa fie nobil binenteles, te ajuta fara gres sa ajungi acolo unde vrei!

Am citit undeva fraza urmatoare care se potriveste la fix pentru a incheia acest articol:

Succesul in viata depinde de cat de nobila e cauza pe care o ai si de cat de persistent si puternic este efortul depus pentru a lupta pentru cauza ta!

Foloseste in primul rand asupra ta si pentru tine aceste metode de convingere si dezvoltare umana in mod controlat si ai grija cum le folosesc altii asupra ta in fiecare zi!Chiar daca acum nu le constientizezi ele exista, te asigur, in societatea in care traim in fiecare zi!

FII CONSTIENT!

Data: 09.04.2015

SERVICII

  • Dezvoltare Strategii & Forte de Vanzare
  • Start up & Turnaround Strategie & Executie
  • Analiza & Transformare Organizationala
  • Programe de dezvoltare abilitati de vanzare aplicate
  • Consultanta personalizata Leadership & Management

ULTIMELE ARTICOLE

Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five times greater than online purchases

Digital Mobile Engagement Strategies – Strategic Role in boosting sales revenues   Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five t... CITITI MAI MULT

Disruptive Business Models:Industry Convergence Phenomenon

Romanian market has unique timing & potential synergies powered by the Synchronized Liberalization of Telecom, Banking and Electric Power & Gas Uti... CITITI MAI MULT

Hope is not a management tool!

 Hope is not a management tool! “The Romanian general managers are the most optimistic business leaders in the world” according to the ... CITITI MAI MULT