De la gand la fapta. De la strategie la o executie de success.

În popor avem câteva zicale foarte semnificative despre cum anume ar trebui să se comporte un om adevarat fie în viața personala fie în cea de business, căci esența este aceiași!Nu poți să fi un om de success fericit la birou si acasă să ai o familie nefericită și nici invers nu poți să ai o familie nefericită și la job să fi un om de business fericit. Dacă ești fericit și mulțumit ești și la birou și la servici:

  • Faptele nu vorbele contează!

  • Teoria ca teoria dar practica ne omoară

  • Bine faci bine primești

  • Pestele de la cap se strica

  • Cu voința muți munții din loc

Cu toții vrem sa fim fericiți și să ne bucurăm de viață!Cu toții ne apucăm să facem un business ca să facem un bine , să satisfacem o anumită cerere a unor oameni din societatea în care trăim și să ne satisfacem nevoile si dorințele individuale și familiale din recompensă si profitul afacerii respective!Deci un business ar trebui să fie perceput de către toata lumea ca un lucru bun ,bine intenționat din care toată lumea câștigă!Deci ar trebui să fi om și afacerea merge de la sine!

Oare de ce nu este așa??? Oare de ce in jurul nostru se vorbește așa de mult de afaceri necurate și săracie și totuși sunt atât de mulți guru de business și oameni care par atotștiutori , tobă de teorie dar puțini oferă solutii concrete , și ,și mai puțini se și apucă să le implementeze!?!?

Fericirea și mulțumirea sunt două sentimente relative ce țin de sistemul de referință a fiecarei persoane.Sistemul de referința este practic lumea interioară a fiecarei persoane formată din valori și principii, din vise si dorințe ,din temeri și îndoieli, din modul de a simți ,de a vedea și de a percepe lumea inconjuratoare!Aceasta se formeaza in timp si este cumulul experiențelor trăite ,și mai ales interpretarea acestora data în interiorul finite noastre.

Așadar formarea percepției interioare și mai bine spus controlul și influențarea acesteia face dintr-un om un om fericit sau nefericit!Dacă de mic te învață cineva ca a fi fericit inseamă să ai mașina și să ai milioane în cont versus: ești fericit dacă faci diferența în bine in viața oamenilor din jurul tău și dacă petreci mult timp in natură!În funcție de această interpretare mentașă și decizie asupra procesului cauză efect ne trăim viața zi de zi, suntem fericiți sau nefericiți,impactăm mediul înconjurător sau ne lasăm infuențați de acesta!

Așadar dacă noi ne conștinentizăm sistemul de referință intern,identitatea proprie si cauzele care stau la baza acestora putem să ne controlam propria identitate si percepție asupra lucrurilor.Acest lucru fie este făcut de procesul educațional din societate , fie de familie , fie de noi înșine dacă avem puterea de CONȘTIENTIZARE necesară , puterea mentală de introspecție necesară pentru a face legatura între cauzele si efectele din viața noastră!

In viața de business se strâng mai mulți oameni în comitete executive și încep să gândească o strategie .Unde vrem să ajungem, De ce vrem să ajungem acolo si Cum o sa ajungem în funcție de sistemul de valori si principii ale organizației respective.In viața personala societatea , familia și propriile vise te ajută să-ți conturezi strategia proprie de viață , însă ia ceva mai mult timp și mai ales la partea de execuție deoarce se învață din experiențe și din puterea proprie de interpretare a acestora!

În viața de business o strategie este executată cu success numai dacă aceasta este înteleasă în profunzime și traită zilnic în profunzime!În viața personală pasiunea ,intensitatea și claritatea gândurilor, conștientizarea zilnică a obiectivelor personale duc la o execuție de success, un caracter integru și o bucurie de viață autentică!

Și totuși de ce in teorie sună clar și simplu ce înseamnă să ai o execuție de succes și în practică nu mai este așa de simplu si clar?

Ce am realizat din propria experiență și ce mă straduiesc să replic și să împărtășesc când vine vorba de execuția de sucess sunt urmatoarele concepte /metode cheie:

  1. Izolarea lucrurilor Esențiale care duc la succesul respectiv

  2. Practica /Concentrarea/Aplicarea Zilnica a elementelor esențiale

  3. Conștientizarea procesului Cauză-Efect

  4. Esențial: Definiția noțiunii de esență dată de DEX este următoarea: Ceea ce este principalul din obiecte şi din fenomene, totalitatea celor mai profunde şi stabile însuşiri şi relaţii ale obiectelor şi proceselor, ceea ce face ca un lucru, o fiinţă să fie ceea ce este, constituind natura lui. Așadar odată ce gasești ,ce constientizezi în profunzime esența unui lucru/mesaj/obiectiv poți să-l înțelegi ,să-l explici mai departe, să-l replici cu success.În viața personală essențial de exemplu este să știi cine vrei să devi,să realizezi cum te transformi în funcție de ce decizii iei sau nu iei!În viața de business să știi de ce clientul trebuie să cumpere de la tine în loc de competiție și să comunici periodic și intens oamenilor de vânzări aceste lucuri ca sa te asiguri că ei fac această comunicare periodic si intens și cu putere de convingere către potențiali clienți noi și cei existenți.

  5. Practica Zilnică / În fiecare zi: O plantă nu poate crește decât dacă are zilnic parte de lumina și caldura.Cel mai mare Stejar crește tot dintr-o samânță mica , însă crește puțin în fiecare zi! Repetiția ZILNICĂ a lucurilor esențiale te face să le stăpânești cu adevarat la un nivel de excellentă superior.Așa cum un sportiv de performanță se antrenează zilnic ca să își depașească limitele și să atingă noi nivele de performanță și in viața personala și de business trebuiesc antrenate zilnic competențele esențiale ca sa ajungem la un nivel de performanț- superior.

  6. Conștientizarea cauzei și tratarea/analiza acesteia versus tratarea efectului fără să se rezolve problema de la radacină.E logic și clar că dacă problema nu se rezolvă de la radăcină ești condamnat să traiești din nou aceiasi problemă daca s-a rezolvat doar efectul!Așa a și aparut zicala :Dacă îți uiți trecutul ești condamnat să-l retrăiești!

Așadar dacă în gând îți este clar ce este essențial pentru tine sau pentru clienții tăi , și te gândești zilnic la ele și nu le compromiți acestea se vor reflecta din ce în ce mai mult în modul în care treci la fapte și îți petreci timpul!

Dacă vrei să fi un om curajos și iei această decizie ,și te gândești la asta in fiecare zi atunci când va fi nevoie să fi curajos pentru că situația o cere vei fi un om curajos.

Dacă gândești că vrei să faci un bine clienților tăi și că te bucuri de asta în loc doar să faci o vânzare ,să le bagi mâna în buzunar, și te gândești la asta zilnic , o să incepi să și transmiti asta la clienți și așa vei câștiga încrederea lor și decizia lor de cumpărare!

Trebuie sa conștientizăm că: Facem lucrurile în funcție de cine/cum suntem. Suntem ceea ce gandim că suntem!

Așadar execuția de success este un efect al unei gândiri zilnice structurate,disciplinate,antrenate zilnic ce se ghidează dupa elementele esențiale ,acele lucuri care nu trebuie compromise in nici un fel!

In business deci execuțile de success țin foarte mult de leadership deoarce leaderii organizației sunt responsabili în mod direct de modul in care oamenii gândesc ca filozofie, perspectivă, planificare, diferențiatori, beneficii cheie, identitate personală și de organizație!

A fi conștient de elementele esențiale ce te duc la success și a avea diciplina de a le practica zilnic și a fi conștient de cauza lucrurilor nu numai de efectele de suprafață înseamna că ai puterea să duci lucrurile la bun sfârsit, să înfaptuiești!

Oricine poate începe un lucru ,însă puțini îl și duc la capăt! Proverb chinez

AWARENESS POWER va ajută să constientizati elementele esențiale ce va pot duce la succes și să le puneti in practică in fiecare z!.

Fii constient!

Data: 09.04.2015

SERVICII

  • Dezvoltare Strategii & Forte de Vanzare
  • Start up & Turnaround Strategie & Executie
  • Analiza & Transformare Organizationala
  • Programe de dezvoltare abilitati de vanzare aplicate
  • Consultanta personalizata Leadership & Management

ULTIMELE ARTICOLE

Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five times greater than online purchases

Digital Mobile Engagement Strategies – Strategic Role in boosting sales revenues   Digitally-influenced brick-and-mortar sales are five t... CITITI MAI MULT

Disruptive Business Models:Industry Convergence Phenomenon

Romanian market has unique timing & potential synergies powered by the Synchronized Liberalization of Telecom, Banking and Electric Power & Gas Uti... CITITI MAI MULT

Hope is not a management tool!

 Hope is not a management tool! “The Romanian general managers are the most optimistic business leaders in the world” according to the ... CITITI MAI MULT